اخبار اینترنتی
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 60
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 24 نفر
بارديد ديروز : 72 نفر
بازديد هفته : 975 نفر
بازديد ماه : 602 نفر
بازديد سال : 22,919 نفر
بازديد کلي : 54,354 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

دستورالعمل نظامی ایالات متحده (1956) مقرر میدارد که از نظر این کشور، استفاده از علفکشها بهموجب پروتکل ژنو ممنوع نیست؛ هرچند در قالب یک اقدام یکجانبه، ایالات متحده استفاده از این گازها را صرفاً در شرایط اضطراری و با دستور رئیسجمهور مجاز دانسته است. آلوی و جمازی (2009) در بررسی تغییر قیمت نفت بر بازدهی بازار سهام در رژیمهای مختلف اقتصادی در آمریکا دریافتند تأثیر شوکهای قیمت نفت در شرایط رکودی نسبت به شرایط رونق اقتصادی بر بازدهی سهام کمتر است. به عبارت دیگر، با افزایش نسبت بدهی هزینه سرمایه کاهش می یابد و بالعکس. سرمایه ساختاری را نیز می­توان با استفاده از مدل (3) محاسبه نمود. 1. بهعنوان مثال میتوان به اعلامیه لاهه (1899) در خصوص «منع استفاده از گازهای خفهکننده» اشاره کرد. ضمناً همانگونه که در متن اشاره شد، محدودکردن جنایات جنگی به این صورت، نظامیان را از حمایتهای مقرر در حقوق بینالملل محروم میکند. در هیچ جای این کنوانسیونها به وجه کیفری نقض قواعد مذکور یا به تشکیل دادگاهی برای رسیدگی به مسئولیت کیفری افراد اشاره نشده است.

با مقایسه فاصله همگنی بدست آمده و مقادیر ستون حداقل فواصل، فعالیت تولید عمل­آوری و حفاظت ماهی و فرآورده­های ماهی و سایر حیوانات دریایی از فساد (کد 1512) با بیشترین اختلاف نسبت به دیگر فعالیت­های استان، غیرهمگن شناخته شده و فعالیت غیر همگن مذکور از ماتریس شاخص­ها حذف شد و تحلیل با 70 فعالیت ادامه یافت.معیار انتخاب عوامل نهایی روش احتمال تجمعی است که بر اساس آن تعداد عواملی انتخاب می­شوند که احتمال تجمعی آنها عددی نسبتاً نزدیک به یک باشد. 5. کنوانسیون سلاحهای شیمیایی 1993 در ماده I(5) صراحتاً کاربرد گازهای مقابله با شورشهای داخلی را بهعنوان یک روش جنگی ممنوع اعلام کرده است. بااینحال، اکثر کشورهای مذکور بعد از سال 1993، به کنوانسیون ممنوعیت توسعه، تولید، انباشت و استفاده از تسلیحات شیمیایی (سازمان ملل متحد، 1993) ملحق شدند که مطابق ماده 1 آن، هرگونه استفاده از این سلاحها، چه در مقام حمله اولیه و چه در مقام اقدام متقابل، تحت هر شرایطی ممنوع اعلام شده و اعضا امکان هیچ شرطی برای محدودکردن آن ندارند. در ماده 171 معاهده ورسای (1919) تولید و واردات و نگهداری گازهای خفهکننده و سمی و مایعات و تجهیزات مشابه در آلمان ممنوع اعلام شد.

«هرگاه قسمتی از جرم یا نتیجه آن در قلمرو حاکمیت ایران واقع شود، در حکم جرم واقعشده در جمهوری اسلامی ایران است». 3. در این خصوص لازم است توجه شود که در بند ششم قطعنامه 598 شورای امنیت (1987) از دبیرکل ملل متحد تقاضا شده که ضمن مشورت با دولت ایران و دولت عراق، یک هیئت بیطرف را مأمور بررسی مسئلة مسئولیت جنگ کند و در اسرع وقت به شورا گزارش دهد. 4. برخی دیگر از مواردی که در ماده 3 لایحه مذکور بر شمرده شده، اصولاً ارتباط مستقیمی به غیرنظامیان ندارد: مثلاً بند (چ) راجع به سوءاستفاده از پرچم، متارکه جنگ یا نشانها یا لباسهای متحدالشکل دشمن یا سازمان ملل؛ یا بند (ذ) در ارتباط با بهکارگیری اجباری کودکان زیر 15 سال در نیروهای مسلح یا بهمنظور مشارکت فعال در عملیات جنگی؛ بنابراین به نظر میرسد که صدر ماده نباید صرفاً مقید به حملات علیه غیرنظامیان باشد.

Humphry Davy در سال ۱۸۱۰ نام کلر را برای این ماده انتخاب کرد و اصرار داشت که این ماده در واقع یک عنصر است. گلیسیرین خالص یک ماده شیرین، شفاف، بیرنگ، بیبو و غلیظ است و در حضور گرما و مواد آبگیر، آب از دست داده به یک آلدئید دود کننده با بوی بد که مخاط را به شدت آزار میدهد تبدیل میشود. به کوشش دکتر محمد مصدق، «پیشنهاد ملی شدن صنعت نفت ایران» در تاریخ 8 آذر 1329 توسط جمعی از نمایندگان مجلس شورای ملی مطرح شد: «بنام سعادت ملت ایران و به منظور کمک به تأمین صلح جهانی امضاءکنندگان ذیل پیشنهاد مینماییم که صنعت نفت ایران در تمام مناطق کشور بدون استثناء ملی اعلام شود یعنی تمام عملیات اکتشاف، استخراج و بهرهبرداری در دست دولت قرار گیرد.» (امور حقوقی، صفحه 139). در تاریخ 17 اسفند 1329، کمیسیون مخصوص نفت، پیشنهاد ملی شدن صنعت نفت را پذیرفت: «نظر به اینکه ضمن پیشنهادات واصله به کمیسیون نفت، پیشنهاد ملی شدن صنعت نفت در سراسر کشور مورد توجه و قبول کمیسیون قرار گرفته و از آنجایی که وقت کافی برای مطالعه در اطراف اجرای این اصل باقی نیست کمیسیون مخصوص نفت از مجلس شورای ملی تقاضای دو ماه تمدید مینماید.» (امور حقوقی، صفحه 141). سرانجام در 24 اسفند 1329، مجلس شورای ملی به ریاست رضا حکمت تصمیم مورخ 17 اسفند 1329 کمیسیون مخصوص نفت را در ماده واحد با دو تبصره تصویب کرد.

بیشتر بخوانید:

https://irchem.ir/industrial/

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 80
[ یکشنبه 12 اردیبهشت 1400 ] [ 11:07 ] [ خبرنگار ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو