اخبار اینترنتی
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 60
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 5 نفر
بارديد ديروز : 112 نفر
بازديد هفته : 5 نفر
بازديد ماه : 695 نفر
بازديد سال : 23,012 نفر
بازديد کلي : 54,447 نفر

افراد آنلاين : 1
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ


چاپ لیزری از فناوری چاپ بدون ضربه استفاده می کند و طرفداران زیادی پیدا کرده است. با این چاپگر، کلیدها با کاغذ تماس نمی گیرند. هنگامی که چاپگر آماده چاپ است، یک لیزر برقی متن را بر روی یک درام با پوشش سیلیکونی منعکس می کند. پس از شارژ شدن درام، درام تونر را به گردش در می آورد. تونر نوعی پودر خشک است که به عنوان جوهر در چاپگر لیزری استفاده می شود. تونر به متن در درام می چسبد. در نهایت داده های چاپ شده به کاغذ منتقل شده و با حرارت و فشار روی کاغذ چسبانده شده و در نهایت فرآیند چاپ به پایان می رسد. پس از اتمام کار چاپ، شارژ از درام برداشته می شود و تونر اضافی جمع آوری می شود. اکثر چاپگرهای لیزری دارای فناوری چاپ تک رنگ هستند. بنابراین، چاپگرهایی که می توانند به صورت رنگی چاپ شوند، گرانتر از چاپگرهای تک رنگ هستند.

تاریخ

اولین پرینتر لیزری برای کامپیوترهای شخصی توسط IBM در سال 1975 معرفی شد. سپس در سال 1984، هیولت پاکارد یا HP اولین جت لیزری را به بازار عرضه کرد. با قیمت مناسب، جمع و جور است که نظر بسیاری را جلب می کند. یک چاپگر سریع و قابل اعتماد. با گذشت زمان، کیفیت پرینترهای لیزری بهبود یافته و در عین حال قیمت آنها نیز کاهش یافته است. در حال حاضر، اچ پی Lexmark است، در میان رقبایی مانند Okidata و زیراکس، هنوز هم در تولید پرینترهای لیزری پیشرو است.

مقایسه پرینتر لیزری با جوهرافشان

اگر بخواهیم چاپگر لیزری را با چاپگر جوهرافشان مقایسه کنیم، می‌توان گفت که هر دو پرینتر با حجم کم کار می‌کنند و با استفاده از کارتریج متن یا وارد کردن متن نرم، امکان افزودن فونت وجود دارد. اما پرینتر لیزری دارای ویژگی های خاصی است که عملکرد بهتری نسبت به چاپگر جوهرافشان در اختیار کاربر قرار می دهد. در اینجا برخی از مزایا وجود دارد:

چاپگر لیزری از جوهر برای چاپ استفاده می کند که یک ماده جامد و پودری است. اگر چاپگر جوهر افشان از جوهر مایع و مرطوب استفاده می کند.

در دراز مدت، هزینه عملیاتی یک چاپگر جوهرافشان بیشتر از یک چاپگر لیزری است. زیرا جوهر سریعتر از تونر فرسوده می شود و تونر باید زودتر پر شود.

در چاپ جوهر افشان، گاهی اوقات کاغذ چاپ شده به دلیل مرطوب بودن با جوهر تغییر می کند. در صورتی که چنین مشکلاتی در چاپ لیزری پیش نیاید.

اگر برای چاپ کم نویز به چاپگری نیاز دارید، چاپگر جوهر افشان می تواند مفید و راحت باشد. اما برای چاپ در مقیاس بزرگ بهتر است به فکر چاپگرهای لیزری باشید.

هنگام خرید پرینتر لیزری بهتر است به چند ویژگی توجه کنید:

قابلیت چاپ و سرعت

وضوح یا وضوح

زبان دستور چاپگر

مدیریت چاپ روی کاغذ

FPOT و زمان گرم کردن

ظرفیت و سرعت چاپ:

اگر به دنبال چاپگری برای چاپ با ظرفیت کم هستید، پرینترهای لیزری خانگی مناسب هستند. این مدل از پرینترها برای چاپ 200 صفحه در هفته مفید است و می تواند به طور متوسط ​​8 صفحه در دقیقه چاپ کند.

پرینتر لیزری چیست؟

چاپگرهای لیزری از فناوری چاپ بدون ضربه استفاده می کنند و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. در این چاپگر کلیدها با کاغذ تماس ندارند هنگامی که چاپگر آماده چاپ است، یک پرتو لیزر با بار الکتریکی، محتوای چاپ را روی یک درام با پوشش سلنیوم منعکس می کند. پس از اینکه درام با برق شارژ شد، درام به داخل تونر می چرخد تونر نوعی پودر خشک است که به عنوان جوهر در چاپگرهای لیزری استفاده می شود تونر به مواد چاپی روی درام می‌چسبد در نهایت اطلاعات چاپ شده به کاغذ منتقل شده و در اثر حرارت و فشار در کاغذ ذوب شده و در نهایت فرآیند چاپ به پایان می رسد. پس از اتمام فرآیند چاپ، شارژ از درام برداشته شده و تونر اضافی جمع آوری می شود اکثر چاپگرهای لیزری دارای فناوری چاپ تک رنگ هستند به همین دلیل، چاپگرهایی که می توانند به صورت رنگی چاپ شوند، گرانتر از چاپگرهای تک رنگ هستند

تاریخ

اولین چاپگر لیزری  آوافرهنگ برای رایانه های شخصی توسط IBM در سال 1975 منتشر شد. سپس، در سال 1984، هیولت پاکارد یا HP، اولین لیزر جت را منتشر کرد. یک چاپگر جمع و جور، سریع و قابل اعتماد، با قیمتی مناسب که توانست نظر بسیاری از افراد را به خود جلب کند. با گذشت زمان، کیفیت پرینترهای لیزری بهبود یافته و در عین حال قیمت آنها نیز کاهش یافته است. در حال حاضر، HP همچنان در تولید پرینترهای لیزری پیشرو است و از رقبایی مانند Lexmark، Okidata و زیراکس پیشی گرفته است.

مقایسه چاپگر جوهر افشان با پرینتر لیزری

اگر بخواهیم چاپگر لیزری را با چاپگر جوهرافشان مقایسه کنیم، می توان گفت که هر دو پرینتر با نویز کمی کار می کنند و با استفاده از کارتریج فونت یا نصب فونت های نرم، امکان افزودن فونت وجود دارد. اما پرینترهای لیزری دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند که عملکرد بهتری نسبت به پرینترهای جوهرافشان به کاربران ارائه می دهند. در اینجا برخی از این مزایا وجود دارد:

در پرینترهای لیزری از تونر که یک ماده جامد و پودری است برای چاپ استفاده می شود. اگر چاپگر جوهر افشان از جوهر مایع و مرطوب استفاده می کند.

در دراز مدت، هزینه های عملیاتی چاپگر جوهرافشان بیشتر از پرینترهای لیزری است. زیرا جوهر سریعتر از تونر مصرف می شود و کارتریج باید زودتر پر شود.

در چاپ جوهر افشان، کاغذ چاپ شده گاهی اوقات لکه می شود زیرا با جوهر خیس می شود. اگر چنین اتفاقی برای چاپ لیزری رخ نداده بود.

اگر برای چاپ ارزان قیمت به چاپگری نیاز دارید، چاپگر جوهر افشان می تواند مفید و راحت باشد. اما برای چاپ با حجم بالا بهتر است پرینتر لیزری را در نظر بگیرید.

هنگام خرید پرینتر لیزری بهتر است به چند ویژگی توجه کنید:

ظرفیت و سرعت چاپ

وضوح یا وضوح

زبان دستور چاپگر

مدیریت چاپ روی کاغذ

FPOT و زمان گرمایش

ظرفیت و سرعت چاپ:

اگر به دنبال چاپگری با ظرفیت کم برای چاپ هستید، چاپگر لیزری خانگی مناسب است. این مدل چاپگر برای چاپ 200 صفحه در هفته مفید است و می تواند به طور متوسط ​​8 صفحه در دقیقه چاپ کند.

اگر برای چاپ 1000 صفحه در هفته به چاپگری نیاز دارید، بهتر است پرینترهای کاری و اداری را انتخاب کنید. این مدل چاپگر می تواند به طور متوسط ​​24 صفحه در دقیقه چاپ کند.

چاپگرهایی که به طور متوسط ​​50000 صفحه در هفته چاپ می کنند بسیار گران هستند و معمولاً توسط ناشران و مشاغل مورد استفاده قرار می گیرند. این پرینترها می توانند به صورت شبانه روزی چاپ کنند.

تمیز یا پول:

وضوح پیش فرض در اکثر چاپگرها 600 نقطه در اینچ (نقطه در اینچ) است. این محلول برای چاپ معمولی و روزمره مناسب است. وضوح چاپگرهای حرفه ای می تواند به 2400 نقطه در اینچ برسد. رزولوشن برخی از چاپگرها 300 dpi است. یکی از معایب رزولوشن پایین، ظاهر شدن خطوط ناهموار در لبه بیرونی تصویر است. برای حل این مشکل، اچ پی RET (تکنولوژی افزایش وضوح) را معرفی کرد. فناوری RET نقاط کوچکی را در لبه‌های خطوط ایجاد می‌کند و لبه‌های تیز را صاف می‌کند. این فناوری در واقع وضوح تصویر را بهبود نمی بخشد، اما چاپی با ظاهر بهتر را در اختیار کاربر قرار می دهد. اگر می خواهید یک چاپگر 300 dpi بخرید، فناوری RET را در نظر بگیرید.

زبان دستور چاپگر

زبان دستور چاپگر PCL توسط HP ارائه شده است. PCL در حال حاضر استاندارد پرینترهای لیزری HP و اکثر چاپگرهای لیزری دیگر است. این زبان بیشتر توسط چاپگرهای HP پشتیبانی می شود. PCL برای چاپ حروف، چاپ نتایج از پایگاه داده ها، صفحات گسترده مانند اکسل و گرافیک های ساده استفاده می شود.

Postscript نوعی زبان دستوری برای چاپگرهای لیزری است. چاپگرهایی که از زبان Postscript پشتیبانی می کنند همراه با چاپگر و نرم افزار طراحی استفاده می شوند. به طور کلی، این چاپگرها برای سیستم های مکلنتاش اپل استفاده می شوند. استفاده از زبان Postscript در پرینترهای لیزری هزینه را افزایش می دهد. برای ارتقاء چاپگر لیزری با زبان دستوری PCL به فناوری Postscript، نصب نرم افزار ارائه شده توسط سازنده ضروری است. چاپگر لیزری قبل از چاپ، پرینت را در حافظه خود ذخیره می کند. چاپگر Postscript برای برخی از برنامه ها نسبت به چاپگر PCL به حافظه بیشتری نیاز دارد. بنابراین، هنگام ارتقاء، چاپگر ممکن است به حافظه بیشتری نیاز داشته باشد. کامپیوتر باید از زبان Postscript پشتیبانی کند تا چاپگر بتواند اسناد Postscript را چاپ کند.

چاپ و اسناد را مدیریت کنید

این مورد یکی از ویژگی هایی است که هنگام خرید کاغذ باید به آن توجه کرد. اکثر پرینترهای لیزری از کاغذ با اندازه حرف استفاده می کنند. چاپگرهای پیشرفته امروزه از کاغذ پیوسته (کاغذ رول) استفاده می کنند. چاپگرهای لیزری می‌توانند روی شفاف‌ها، برچسب‌های چسبنده و کارت‌های ظریف چاپ کنند. یک چاپگر لیزری با فناوری چاپ دو طرفه می تواند به طور خودکار در یک طرف کاغذ چاپ کند، سپس کاغذ را برگردانده و در طرف دیگر چاپ کند. اکثر چاپگرهای لیزری این ویژگی را ندارند و کاربر باید کاغذ را به صورت دستی به جلو و عقب برگرداند.

FPOT و زمان گرمایش:

آخرین چیزی که باید ذکر شود FPOT و زمان گرم کردن است. FPOT زمانی است که طول می کشد تا اولین کاغذ چاپ شود. همچنین، زمان گرم شدن چاپگر زمانی است که چاپگر پس از روشن شدن برای چاپ آماده می شود. هنگامی که چاپگر محتوای چاپی را دریافت می کند، آماده شدن برای شروع چاپ 5 تا 30 ثانیه طول می کشد. هنگامی که چاپگر را روشن می کنید، فیوزر باید تا دمای کارکرد گرم شود. زمانی که چاپگر در حالت آماده به کار باشد یا در بین کارهای چاپی چاپگر را خاموش کند، زمان گرم کردن آن برای کاربران مهم می شود. در پرینترهای بزرگ و صنعتی، زمان گرم شدن معمولا بین 5 تا 15 دقیقه طول می کشد.

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 371
[ جمعه 24 آذر 1402 ] [ 14:00 ] [ خبرنگار ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو