اخبار اینترنتی
اطلاعات سايت

رمز عبور را فراموش کردم ؟
آمار مطالب
کل مطالب : 60
کل نظرات : 0

بازديد امروز : 63 نفر
بارديد ديروز : 200 نفر
بازديد هفته : 636 نفر
بازديد ماه : 263 نفر
بازديد سال : 22,580 نفر
بازديد کلي : 54,015 نفر

افراد آنلاين : 2
عضويت سريع
نام کاربری :
رمز عبور :
تکرار رمز :
موبایل :
ایمیل :
نام اصلی :
کد امنیتی :
 
کد امنیتی
 
بارگزاری مجدد
پيوندهاي روزانه
کدهاي اختصاصي
پشتيباني
theme by
roztemp.ir
RSS

Powered By
Rozblog.Com
تبليغات
رزتمپ

نحوه نصب و کار با بخارشوی آبیاری قطره ای برای منزل

تنظیم زمان بسیار آسان است. آبی دارد که با لوله ای که مستقیماً به گلدان ها می رود به آب وصل می شود. معمولا تجهیزات لازم برای ارتباط مستقیم با بیشترین صفحات در نظر گرفته می شود. یعنی بعد از شیر می توانید مستقیماً یک کانال زهکشی برای هر تعداد ظروف که می خواهید نصب کنید.

این دستگاه با باتری کار می کند. همچنین فضای کمتری مصرف می کند. هر دو مدل می توانند به مدت 3 ماه یا بیشتر با دو باتری 1.5 ولت کار کنند. فقط شیر را وصل کنید. باتری را داخل محفظه قرار دهید و حالت RUN TIME OFF را اجرا کنید تا موتور بعد از 30 ثانیه روشن شود. اکنون می توانید هر برنامه ای را که می خواهید تایمر را با آن شروع کنید وارد کنید.

توجه: اگر هوا سرد است و احتمال بارش برف وجود دارد باید زمان را حذف کنید. معمولاً در زمستان به زمان نیاز نیست.

نحوه تنظیم تایمر آبیاری در خانه

انواع آنالوگ و دیجیتال از نظر تنظیم متفاوت است. اما به طور کلی هر دو مدل دارای دو ویژگی مهم هستند.

فرکانس: به معنی دفعات تکرار برنامه آبیاری است. به عنوان مثال، شما می توانید فرکانس را روی 48 ساعت تنظیم کنید تا هر دو روز یک بار آبیاری شود.

RunTime: مدت زمان آبیاری را نشان می دهد. با توجه به اینکه آبیاری به صورت قطره ای انجام می شود، لازم است برای اولین بار بررسی شود و زمان مناسب تری برای آبیاری گلدان جستجو شود. مثلاً 10 دقیقه یا 5 دقیقه یا کمتر طول می کشد. بستگی به نوع گلدان و برنامه آبیاری شما دارد.

هر دو نوع تایمر دیجیتال و آنالوگ دارای این دو دکمه هستند.

برای تایمر آنالوگ: اگر فرکانس را روی 10 امروز در ساعت 8 صبح تنظیم کنید و زمان آبیاری را روی 10 دقیقه تنظیم کنید، به این معنی است که گلدان شما 10 دقیقه و 12 ساعت بعد آبیاری می شود. این برنامه هر 12 ساعت تکرار می شود.

می توانید با توجه به برنامه آبیاری خود، فرکانس را بین 6 ساعت تا یک هفته تنظیم کنید. یعنی هفته ای یکبار آبیاری کنید. اگر می خواهید گل ها را به صورت دستی در ساعت یا روز خاصی آبیاری کنید، می توانید RUN TIME را بر روی OFF قرار دهید و آبیاری را انجام دهید و زمان را تنظیم کنید تا بعد از اتمام آبیاری دستی دوباره اجرا شود.

تایمر دیجیتال: تایمر دیجیتال کمی پیشرفته تر است. می توانید ساعت دستگاه را خودتان تنظیم کنید. مثل ساعت دیجیتال. شما می توانید تصمیم بگیرید که دقیقا چه زمانی درخواست شما شروع شود. بر خلاف نوع آنالوگ که برنامه را در هر زمانی که شما تنظیم می کنید محاسبه می کند.

تایمر دیجیتال دارای دکمه هایی برای تنظیم ساعت، دفعات و مدت آبیاری است. به عنوان مثال، ساعت Orbit دارای یک صفحه تکمیل است که می توانید تمام اطلاعات لازم را با دکمه های ساعت وارد کنید. دو ویژگی جالب دیگر نیز دارد. برای این کار می توانید زمان تاخیر را مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر اخیراً باران باریده است و مزرعه شما به طور خودکار آبیاری شده است، می توانید آبیاری را به تعویق بیندازید. همچنین امکان تنظیم آبیاری به صورت دستی نیز وجود دارد که به راحتی انجام می شود.

چه برندهایی تایمر آبیاری هوشمند و آبیاری خودکار تولید می کنند؟

برند آکوا: این برند در زمینه تولید محصولات مرتبط با آب یک برند شناخته شده است. از تجهیزات تصفیه گرفته تا تایمر، محصولات باکیفیت مرتبط با بخش آب تولید می کند. این برند در تایوان فعالیت می کند و زیر مجموعه آن، آکوا گاردن، به طور انحصاری بر محصولات باغی تمرکز دارد.

برند اربیت: اربیت یک برند معتبر آبیاری است و تمامی محصولات آن مربوط به آبیاری و باغبانی می باشد. تایمر آبیاری مداری یکی از محبوب ترین تایمرها برای آبیاری گلدان ها، باغ ها، مزارع و گیاهان است و افراد زیادی در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

Brand Ratio: یک برند آمریکایی از ایالت کلرادو با بزرگترین خط تولید که بیشتر به خاطر تایمرهای آبیاری هوشمندش شناخته شده است.

برند بهکو: برندی ایرانی که عمدتاً وارد کننده و مونتاژ ابزار باغبانی می باشد. سابقه طولانی در این زمینه دارد و قیمت تمام شده محصولاتش کمتر از نمونه های خارجی است.

این برند Rainbird ساخت کشور چین است.

برند معروف هانتر کم تجربه و تازه وارد در زمینه تایمرهای آبیاری می باشد. البته لازم به ذکر است که برای تولید خود از گیاه و فناوری آکوا گاردن استفاده می کند. قطعات در تایوان تولید و در چین مونتاژ می شوند. تایمر هنوز در ایران جایی پیدا نکرده است.

این کنترل کننده های آبیاری گزینه مناسبی برای گلدان ها، باغ ها، مزارع کوچک، روف گاردن و غیره هستند.

چگونه فشار و زمان لازم برای آبیاری اتوماتیک را تنظیم کنیم؟

عوامل زیادی در تعیین زمان و فشار صحیح آبیاری نقش دارند. به عنوان مثال، برنامه آبیاری شما را می توان بر اساس نوع ظرفی که دارید تعیین کرد. برخی از گیاهان به آبیاری منظم نیاز دارند، در حالی که برخی از گل ها مانند کاکتوس ها نیازی به آبیاری منظم ندارند و به صورت هفتگی آبیاری می شوند. اگر گل های مختلفی دارید می توانید از طرح زمان آبیاری با دو یا چند افکت استفاده کنید. شما می توانید برای هر منطقه برنامه خاصی تنظیم کنید تا بر اساس آن آبیاری شود.

زمان و فشار مورد نیاز معمولاً با اولین آبیاری تعیین می شود. وقتی برای اولین بار آبیاری می کنید، باید تایمر را کمی بالاتر از حد معمول تنظیم کنید. مثلا 15 دقیقه. و سپس وقت خود را صرف کنید و ببینید که گلها فقط در چند دقیقه برای آبیاری آماده می شوند.

برای مزرعه شیب مزرعه، میزان بارندگی، میزان نور خورشید، رطوبت خاک و ... در میزان فشار و زمان مورد نیاز دخیل است. اگر یک یا دو بار بر عملیات آبیاری نظارت داشته باشید، می توانید زمان مناسب و فشار ثابت را برای آبیاری تعیین کنید و همیشه مطابق با آن عمل کنید. ویژگی های برخی از دستگاه ها مانند تایمر آبیاری Orbit نیز به شما این امکان را می دهد که در صورت بارندگی بدون دست زدن به برنامه از تاخیر استفاده کنید. به طور کلی نمی توان زمان و فشار دقیق برای آبیاری را مشخص کرد و همه چیز به شرایط شما و نوع گل و گیاه، نوع خاک و شرایط آب و هوایی منطقه شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید:  https://abniro.com/hose-faucet-timers/ 

امتياز : نتيجه : 0 امتياز توسط 0 نفر مجموع امتياز : 0

بازديد : 113
[ شنبه 06 خرداد 1402 ] [ 10:41 ] [ خبرنگار ]
آخرين مطالب ارسالي
ارسال نظر براي اين مطلب

کد امنیتی رفرش
.: Weblog Themes By roztemp :.

آرشيو
جست و جو